Yhdenvertaisuuteen, saavutettavuuteen ja yhdistystoimintaan liittyviä linkkejä

Esteettömyystiedon keskus

Jelli - järjestötietopalvelu

Lähellä.fi

Pohjois-Savon järjestötietopalvelu

Sivustolta löydät tietoa järjestöistä, yhdistyksistä ja yhteisöistä sekä niiden toiminnasta Pohjois-Savossa.

Pohjois-Savon vertaistuen keskus

Saavutettavasti.fi

Saavutettavasti.fi-sivusto on suunnattu julkisen sektorin viestijöille ja muille, jotka tekevät tai suunnittelevat verkkopalvelujen sisältöjä. Sivustolla on kattavia käytännön ohjeita siihen, miten verkkosisältöjen saavutettavuutta voi parantaa helposti.

Saavutettavuusvaatimukset.fi

Suomen Vammaisurheilu- ja liikunta VAU ry

Löydä oma seura: Pohjois-Savo.

Sivulle pyritään kokoamaan urheiluseurat, joissa jo on vammaisurheilijoita tai erityistä tukea tarvitsevia liikkujia tai joilla on valmiuksia ja halua ottaa heitä toimintaansa. Listassa on vielä puutteita, mutta se päivittyy ajan myötä. Jos haluat ilmoittaa seuralistaan uuden seuran tai päivittää yhteystietoja, ota yhteyttä VAU:n tiedottajaan Heidi Lehikoiseen, heidi.lehikoinen@vammaisurheilu.fi.

Syrjintä.fi

Yhdenvertaisuusvaltuutetun suositus tapahtumajärjestäjälle esteettömyyden parantamiseksi.

Yhdenvertaisuus.fi

Oikeusministeriön sivusto on  tarkoitettu tieto- ja materiaalipankiksi yhdenvertaisuudesta ja syrjimättömyydestä kiinnostuneille henkilöille ja organisaatioille.